10 Aralık 2014 Çarşamba

Örgün Eğitim Nedir?


Belirlenmiş yaş gruplarındaki öğrencilerin aynı seviyedeki öğrenciler ile planlanmış ve programlanmış bina (okul) içerisindeki düzenli eğitim biçimidir. Okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumları içine alınabilir. Örgün eğitim, okula bağımlı eğitim demektir.

0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12. ve üniversite olmak üzere 17 senelik bir eğitim söz konusudur. Açıköğretim'den farkı okul içerisinde ve düzenli, disiplinli, plan ve programlı bir düzeni vardır. 1,2,3,4,5,6,7,8. seviyeye kadar örgün eğitim zorunludur.

Türkiye'de Örgün Eğitim ve Eğitim Sistemi Nasıldır?

Plan ve program adı altında çocukların ilgisi ve yeteneği dışında verilen eğitimlerdir. Yeni bir kuşa yüzmeyi öğretmekten farkı yoktur, oysaki kuşa uçmayı öğretseler en iyi yapabileceği şey olacaktır. Kuşa yüzmeyi öğretmek başarısızlık ve ümitsizlik getirecektir.

Öyledir ki; Türkiye'de örgün eğitim disiplinleri bile olabildiğince saçmadır. Kızların saçlarını örmesi, erkeklerin saç uzatmaları, kolye, küpe, bileklik ve şapka takmak yasaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder